Mild Atrophy in the Subarachnoid Space
אטרופיה קלה בחלל התת עכבישי







Meirav Davish Ben Moshe’s works sketch the complex relationship between the personal and the collective, between political borders and the boundaries of the body. Jerusalem’s tangled fabric is stained and unraveled by the artist, transforming into a diseased organism. Bleeding, pulsating maps burst beyond the boundaries of the paper, vibrating, vulnerable. The transportation and street systems intertwine like arteries and veins, spreading like a virus into the empty space between the viewer and the painting, extending their metastases.
Dr. Maayan Shelef, curator, One woman show , the artists House Jerusalem 02-04.2024
עבודותיה של מרב דביש בן משה משרטטות את הקשר המורכב בין האישי לקולקטיבי, בין גבולות מדיניים לגבולות של הגוף. כאדריכלית נוף, דביש בן משה עוסקת ביומיום בבחינה ועיבוד מחודש של גבולות העיר ירושלים, נתיבי התנועה והתשתיות שלה. כאומנית, היא מבטאת את הבלתי אפשריות של הקיום הירושלמי, הישראלי, המנסה לייצר נורמליזציה ממצב מאיים, אלים, שכלום בו אינו נורמלי.
דביש בן משה מציירת על מפות של רחובות ירושלים מ-1925, שנרכשו על ידיה מהספרייה הלאומית, על מפות אומנות ותיירות עכשוויות ועל מפות ששורטטו במהלך הסכמי אוסלו. המפות, כלי פוליטי שמגדיר שליטה במרחב, מוכתמות ונפרמות בידיה של האומנית והופכות למדממות ופועמות, פורצות מעבר לגבולות הנייר. מערכות .
התחבורה והרחובות משתרגות כוורידים וכעורקים ומתפשטות כווירוס אל החלל הריק שבין הצופה והציןר.
ד”ר מעין שלף, אוצרת תערוכת יחיד בבית האמנים, ירושלים 02-04.2024